Consiliul Județean Cluj a emis, în primele nouă luni ale anului 2024, 1.658 de certificate de urbanism. Din acestea, peste 1.000 au fost emise exclusiv online, prin intermediul aplicației Public.Cluj.Archi, o platformă informatică implementată de forul administrativ județean în scopul emiterii electronice a documentelor urbanistice.
Astfel, în primele trei trimestre din anul 2024, la nivelul Consiliului Județean Cluj peste 60% din certificatele de urbanism au fost solicitate și emise online.
„Evoluția numărului de certificate de urbanism emise exclusiv online în ultimii trei ani, respectiv de la lansarea aplicației Ghișeu Unic, este impresionantă. Dacă în 2022 doar 13% din aceste certificate au fost emise online, în 2023 procentul a urcat la 36% iar în acest an a depășit 60%. Este, așadar, o reușită certă a Consiliului Județean Cluj, cu care ne mândrim și o dovadă clară că inițiativa noastră a fost mai mult decât necesară și utilă.
Cetățenii au înțeles că obținerea unui certificat de urbanism online, din doar câteva click-uri, este o reală facilitate pe care o au la dispoziție și de care trebuie să profite la maxim”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.
Certificatul de urbanism este un act de informare privind regimul juridic, economic şi tehnic, precum şi cerințele urbanistice specifice unui imobil, determinate în conformitate cu prevederile documentațiilor de urbanism avizate şi aprobate. Acest document se eliberează, la cerere, oricărui solicitant - persoană fizică sau juridică, nefiind necesară prezentarea vreunui act care să ateste dreptul de proprietate.