Dan Tarcea, la Napoca Live: ”Firma care construiește metroul va asigura o sută de autobuze pentru transportul pe rute alternative, acolo unde troleibuzele nu vor mai putea circula”

 

Dan Tarcea, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, a  declarat joi, la emisiunea TalkShow Direct de la Napoca Live, că în momentul în care lucrările la metrou vor afecta circulația mijloacelor de transport în comun, în special a troleibuzelor, firma constructoare va asigura rutele alternative de transport, și, mai mult, va pune la dispoziție cel puțin o sută de autobuze care să înlocuiască troleibuzele care nu vor mai putea circula în perioada respectivă pe rutele normale. ”Mai este, sigur până atunci, dar constructorul și-a asumat acest lucru la semnarea contractului. Desigur, aceste autobuze vor fi de cea mai bună calitate, ne-am asigurat de acest lucru”, a spus Dan Tarcea.

În plus, viceprimarul Clujului a făcut și referiri la modul în care va fi transportat afară din oraș pământul rezultat în urma săpăturilor efectuate de ”cârtițe” la tunelul metroului.

”În momentul în care vom ajunge în situația ca transportul în comun să fie afectat de lucrările de la metrou, forma va trebui să vină cu un studiu de trafic în care să ofere propunerile de deviere a traficului și, în colaborare cu primăria, să stabilim cele mai bune trasee. Vor fi, evident, situații în care va fi blocată o axă de transport, și va trebui, desigur, să găsim rutele alternative cu autobuze. De altfel, prin proiectul asumat, și acest lucru există în caietul de sarcini, din cele 2,2 miliarde de euro din contract firma trebuie să asigure, și sper să nu greșesc cifra, circa 100 de autobuze astfel încât să asigure transportul alternativ pe rutele în care nu se va mai putea face transportul în comun cu troleibuzul. Desigur, aceste autobuze vor fi de cea mai bună calitate, ne-am asigurat de acest lucru.

În plus, pe teritoriul comunei Florești lucrurile sunt oarecum mai simple din acest punct de vedere, dar trebuie să se știe că, atât în proiectul centurii metropolitane cât și în cel al metroului, există prevăzute câteva drumuri secundare, niște drumuri tehnologice pe unde să se poată face ieșirea. Gândiți-vă că în momentul în care se face tunelul nu poți scoate pământul în centrul orașului, ci îl vei scoate tot pe calea de rulare a tunelului. Deci, practic, tot pământul ce va rezulta va fi scos afară prin Florești, nicidecum prin centrul orașului. Avem în vedere și realizarea unor sensuri giratorii acolo unde camioanele cu pământ vor ieși din subteran”, a spus Dan Tarcea, la Napoca Live.

URMĂREȘTE AICI EMISIUNEA INTEGRALĂ