Călin Groza, la Napoca Live: Trebuie redimensionat și regândit în întregime modelul de transport în comun, atât la nivelul Clujului cât și la nivel metropolitan

Consilierul Local USR Cluj, Călin Groza a vorbit alături de jurnalistul media 9, Ionel Lespuc, despre transportul în comun din Cluj, în cadrul emisiunii Real Estate Agenda de la Napoca Live.

Cei doi au discutat despre starea actuală a rețelei de transport public.

,,Pe partea de trafic alternativ­ [e nevoie de] , o extindere  a transportului pe CTP, nu doar pe Cluj-Napoca dar și pe partea metropolitană. Desigur există asociația care gestionează transportul în zona metropolitană dar trebuie găsite soluții și pe partea de dezvoltare a rețelei din interiorul comunelor respective pentru a putea extinde transportul” , a declarat Consilierul Local la Napoca Live.

,,Ar fi necesară o extindere a rutelor, chiar și în Cluj-Napoca. Modelul acesta cu axa est-vest pare a fi unul de transport învechit, dacă ne uităm la orașele europene de dimensiunea Clujului, vedem că au un model de transport radial, pe care apoi se fac accese radiale spre centrul orașului în ambele direcții. Îmi este foarte clar că trebuie redimensionat și regândit în întregime modelul de transport atât la nivelul Clujului cât și la nivel metropolitan’’ , a adăugat acesta.

Cei doi au discutat și despre dezvoltarea stațiilor metropolitane.

,,Cea mai bună soluție ar fi realizarea de hub-uri și dezvoltarea stațiilor metropolitane. Am propus un amendament la bugetul municipiului, pe anul 2023 pentru amenajarea zonei de stații metropolitane din zona Piața Mărăști, unde vin foarte multe mijloace de transport din Apahida dar și din comunele învecinate. Evident că nu ne dorim aglomerarea suplimentară cu aceste linii care să vină până în centru dar călătorii trebuie preluați” a declarat Consilierul Local la Napoca Live.

Consilierul a vorbit și despre situația transportului în comun, în contextul viitoarelor lucrări la metrou.

,,Știm cu toții că axa principală vest-est, de la Bucium până la Piața Mărăști, va fi săpată, cel puțin un an va fi blocată complet circulația pe această axă, deci trebuie să avem un transport public alternativ pe alte rute și trebuie făcut un plan foarte clar pentru asta înainte de a porni șantierul’’ a declarat Călin Groza.