Compania de Apă „Someș” S.A., societate în cadrul căreia Consiliul Județean deține calitatea de acționar majoritar, a publicat în S.E.A.P (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) anunțul privind achiziționarea lucrărilor de reabilitare a rețelelor de apă și canalizare de pe raza municipiului Cluj-Napoca.
„Continuăm să investim masiv în infrastructura de apă și canalizare a celui mai important oraș al Transilvaniei întrucât ne dorim ca locuitorii municipiului Cluj-Napoca să beneficieze de cele mai bune servicii de utilități publice, la standarde europene”, susține Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Lucrările din cadrul acestui nou proiect european sunt structurate separat, pe cele două componente principale: alimentare cu apă și canalizare.
În ceea ce privește sistemul de alimentare cu apă, lucrările vizează, în principal, înlocuirea actualelor rețele pe o lungime cumulată de 20.000 de metri. Noile conducte vor fi realizate din fontă ductilă, un material extrem de solid, similar oțelului, cu o durată de viață estimată de cca. 100 de ani. Totodată, vor mai fi înlocuite conductele de branșament învechite, vor fi reabilitate căminele de vane și de branșament, vor fi montați hidranți subterani, etc. De asemenea, contractul de execuție prevede refacerea suprafețelor afectate de lucrări și aducerea lor la starea inițială.
Referitor la rețeaua de transport al apei uzate, contractul prevede înlocuirea conductelor de canalizare din Cluj-Napoca pe o lungime de cca. 3.500 de metri. De asemenea, vor fi reabilitate și canalele colectoare aferente canalizării, pe o lungime de 21.500 de metri. În plus, vor mai fi modernizate căminele de vizitare și cele de racord. Totodată, suprafețele afectate de lucrări vor fi, și în acest caz, refăcute.
Valoarea totală estimată a acestui contract este de 99.437.007 lei, banii nerambursabili fiind asigurați prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, în cadrul proiectului în valoare de 355,6 milioane câștigat de Consiliul Județean Cluj și Compania de Apă „Someș” S.A.